【Unity Asset】都会にピッタリなビルの無料・有料アセットを厳選して紹介!

【Unity Asset】都会にピッタリなビルの無料・有料アセットを厳選して紹介!

 今回は巨大都市に配置したいビルやタワーなどの巨大建造物のアセットを厳選して紹介します。Modular Buildings Frameworkのように有料アセットが無料化されたものもあります。無料アセットはとりあえず導入するのがおすすめ!もし余力があれば製作者へレビューを書いてあげてくださいね。

無料アセット

White City(日本人がイメージしやすいビル)

 白を基調とした都市が再現できるアセットです!

 とりあえずビルを生やしたい方におすすめですね

Modular Buildings Framework(上級者向け! カスタマイズ可能なビル)

 上級者向けになりますが、ビルや建物を作成する無料アセットの中で一番おすすめできます。

 ビルの大きさや窓の位置を調整できたり、住宅にあるエアコンの室外機の位置などを簡単にカスタマイズできます。

有料アセット

City Low Poly(コスパ最強の都市パック)

 197種類のメッシュにより再現された都市です。

 次に紹介するアセットほど超リアルなわけではありませんが、処理速度が早く快適に遊べる丁度いい都市を作りたい方に最もオススメできるアセットです。

レビュー

和訳

ゲーム対応の建物の素晴らしいパック!

これは、スカイスクレーパーから家、倉庫までさまざまなスタイルのゲーム対応の建物の非常に多様なパックです!

各建物には光沢マップと放射マップが設定されているため、窓は反射を処理でき、夜間も点灯できます。

唯一の本当の欠点は、各スタイルの建物が完全にアトラスされていないことです(通常、各セットの2つまたは3つの建物だけが同じ材料を共有しています)-著者がこれをモバイルプラットフォームのアセットとして作成し、 テクスチャアトラスサイズが小さい。 Mesh Bakerは建物を自動的に完全にアトラスすることができたので、これは大きな問題ではありません。

パックにはメリットがあります

原文

Great pack of game ready buildings!

This is a nicely diverse pack of game ready buildings with varying styles from sky scrapers to houses to warehouses!

Each building has gloss and emission maps setup so the windows can handle reflections and can also light up at night.

The only real down side it that the buildings for each style are not fully atlased (usually only 2 or 3 buildings in each set share the same material) – I suspect because the author has produced this as an asset for mobile platforms and has kept the texture atlas sizes small. This isn’t a major problem as Mesh Baker was able to fully atlas the buildings automatically.

The pack would benefit

Unity Asset Store /City Low Poly/ Reviews

City Builder: Urban(最高品質の日本版都市パック)

 超リアルな都市を作成できる優秀なアセット!

 Unityでは日本を舞台にしたアセットが少ないので同じ日本人としては嬉しくなりますね!

 もし最高品質の都市を舞台にしたゲームを作りたいなら最初に投資するべきアセットです。

レビュー

和訳

URPを使用した120fpsのQuest2で見た目も機能も優れています。

素晴らしい資産。 低ポリ、交差するジオメトリはほとんどありません(交差するジオメトリが多いと、Quest 2でパフォーマンスの問題が発生します)。

アセットには、3DStandard、URP、HDRPの3つのパッケージファイルが付属しています。 したがって、これら3つのパッケージのいずれかから実際のアセットをインポートするだけで、変換は必要ありません。

含まれているサンプルシーンでは、URPを使用して、1つの建物に面しているとき、および内部マッピングシェーダーのあるウィンドウまで歩いて画面をウィンドウで埋めているときに120fpsを取得できました。
サンプルシーンで最も長い通りを下に向けると、約75fpsまで下がりました。 オクルージョンカリングを最大限に活用するために、通りの距離をその通りの約半分の長さにすることをお勧めします。

以下は、これらの結果を達成するための私の設定です。他のすべての設定は、デフォルトのUnityURPプロジェクトからのものです。

原文

Looks and works great on Quest 2 with 120 fps using URP.

Great asset. Low Poly, almost no intersecting geometry (Lots of intersecting geometry will cause performance issues on Quest 2).

The asset comes with 3 package files: 3DStandard, URP, and HDRP. So you’ll only import actual assets from one of those 3 packages, no conversion needed.

Using URP, in the included sample scene, I was able to get 120fps while facing 1 building and also while walking up to a window that has an Interior Mapping Shader and filling the screen with the window.

When facing down the longest street in the sample scene it dipped down to about ~75fps. I recommend making street distances about half the length of that street to maximize the use of Occlusion Culling.

The following are my Settings to achieve these results, all other settings were from a default Unity URP project.

Unity Asset Store /City Builder: Urban 2 Japan/ Reviews

City Builder: Urban(海外版の近代都市パック)

 前に紹介したアセットと同じ製作者が提供しているアセット!

 こちらも非常に高品質な都市です! 海外を舞台にしているので、日本人から見ると別世界感が強いですね。

レビュー

和訳

絶対に信じられない。 私はもっと欲しい。

私はUnityAssetsに大金を費やしましたが、これは私がレビューを残す最初のものです。

見栄えがよく、パフォーマンスも優れた、VRゲーム用の高品質な都市建築資産を見つけるのに苦労しています。 これは私がこれまでに見つけた中で最高のものです。

私の唯一の「不満」は、この街で使用する建物や小道具がもっとあればいいのにと思うことです。

原文

Absolutely incredible. I want more.

I’ve spent a fortune on Unity Assets, and this is the first one I’m ever leaving a review for.

I’ve been struggling to find a quality city building asset for my VR game that both looks great and is performant. This is the best I’ve found so far, hands down.

My only “complaint” is that I wish I had even more buildings and props to use in this city!

Unity Asset Store /City Builder: Urban/ Reviews

Unity Asset記事まとめ