【Unity Asset】魚のおすすめアセット6選! 釣りや水中ステージで大活躍!

【Unity Asset】魚のおすすめアセット6選! 釣りや水中ステージで大活躍!

 海のステージや釣りなどのミニゲームで使える魚のアセットを紹介します! 魚の3Dモデルと魚のアイコンのアセットをまとめましたので制作中のゲームに合わせて使ってください! 有料アセットは原文を引用し、英語のレビューを翻訳して紹介します。予めご了承ください。

無料アセット

Sardine(イワシ)

 リアルなイワシのアセットです。

 アニメーションが備わっており、口をパクパク動かしてくれます。

50 Fish Icons(50種類の魚アイコン)

 3Dモデルは魚の魚影だけを使用し、魚のアイコンをインベントリーに表示するときに便利です。

 昔の牧場物語が同じような使い方をしていました。

Simplistic Low Poly Nature(ローポリな魚とカメなど)

 アニメーション付の鳥・蝶・魚・リス・カメが備わったアセット。

 草木や岩も使えます。

Humpback Whale(ザトウクジラ)

 高解像度のザトウクジラが備わったアセット。

 アニメーション完備ですぐに活躍するアセットです。

有料アセット

Underwater life deluxe(安価で豊富な魚3Dモデルパック)

 高品質な魚の3Dモデルを利用できます。

 上にある動画は泳ぐアニメーションのみですが、実際には食べるアニメーションと死ぬアニメーションも用意されています。

 これほど優秀なアセットがたった数ドルで購入できることに感謝ですね!

役に立ったレビュー

翻訳

優秀な

凄い! ここには写真よりもはるかにたくさんの要素があります。ムール貝、カキ、アニメのタコ、はるかに多くの海の植物。 岩の4-5はサメより大きく、9は小さいです。 動物は非常によくアニメーション化されており、すべてが非常によくテクスチャリングされています。

原文

Excellent

Wow, there is a LOT here. Much more than is pictured…mussels, oysters, animated octopus, a lot more sea plants. 4-5 of the rocks are larger than the shark, 9 are smaller. The animals are very well animated and everything is very well textured.

Unity Asset Store/Underwater life deluxe/Reviews

Fish School Bundle(100匹以上の魚)

 リアルな魚が100種類以上備わった優秀なアセットです。

 他にも動画があるのでリンク先から見てみてくださいね。

役に立ったレビュー

翻訳

優れた資産:使いやすく、景色を盛り上げ、低パフォーマンスコスト

景色を盛り上げる必要がある場合は、Unluckソフトウェアの製品を常に一見の価値があります。アーティストというよりもコーダーである私のシーンは、やや単調で退屈な傾向があり、何かから利益を得てそれを活気づけることができます。そして、Unluckには、ここで提供できるものがたくさんあります。望楼の頂上で風になびく旗、近づいてくる船で叫ぶ鳥の群れ、日当たりの良い空き地でアイドリングしている羊の群れなどです。 Unluckのアセット(私はかなりの数を購入しました)はよく考えられており、付属のプレハブのホストのおかげで、箱から出してすぐにうまく機能する傾向があります。アセットに付属するドキュメントはほとんど「スパース」の定義であるため、これは大きなプラスです。これらのアセットには、単にあなたがいるという理由だけで使用しないすばらしいものがたくさんあるので、これは本当に残念です。そこにあるのかわからない。プレハブのさまざまな設定と推奨値を説明する小さなドキュメントは、購入からより多くのものを得るのに大いに役立ちます。
 
Fish School Bundleは、Unluckの「Flockof Birds」および「HerdSim」製品の水生バージョンです。これは、魚の群れのように説得力のある方法で動作するように、多数の小動物(この場合はさまざまな魚)を制御します。彼らの兄弟製品のように、フィッシュスクールバンドルには、特定のユースケースといくつかの重要な機能、それらの間のオブジェクト回避のために設定されたプレハブが付属しています。粒子ベースの魚群とは異なり、このアセットは個別に制御される魚群を生成し、*はるかに*より説得力のあるシミュレーションをもたらします。
 
FSBは、表面上は水中の風景を取り込むために開発されたものであり、そのような環境で非常にうまく機能します。ただし、現在、いくつかの追加のコーディングが必要な小さなバグがあります。私のシーンには、魚を配置した浅い(1フィートの深さ)水が含まれています。ただし、オブジェクト回避ロジックにより、魚は泳ぐ必要のある障害物の上を移動するときに表面を突破する可能性があり、その結果、魚は表面の上の空中に魔法のように浮かんでいます。このアセットを使用して水族館や浅い池に住むと、同様の問題が発生すると思います。全体として、克服するのはそれほど難しいことではなく、著者は彼の応答に非常に役立ちました。このアセットの将来のバージョンで、この問題がアセット内で解決されることを楽しみにしています。つまり、魚が頭上のクリアランスをチェックし、代わりに障害物を泳いで回ります(当面は、魚が違反したかどうかをチェックするスクリプトを追加しました。表面とその場合は、新しいウェイポイントを使用して水中に強制的に戻します。私の修正の問題は、追加のパフォーマンスが必要なことです。100匹の魚は、シーンで実行されている100個の追加のスクリプトインスタンスを意味します)。
 
全体として、私はこのアセットが大好きです。しばらくすると、VRプロジェクトの場合と同じように、美しいがやや静的なシーンが、驚くほどリアルな魚が足元を泳いでいる状態で生き返りました。 FSBはまた、小さなことも正しく行います。たとえば、個々の魚のアニメーションをランダム化して、隣り合って泳ぐ2つのクローンが明らかな同期モーションを示さないようにしたり、群れの中で個別の動作をしたりします。このバンドルに付属しているモデルは見栄えがよく、それでも低ポリゴンであるため、パフォーマンスの問題が発生する前に、シーナリーに適切な数を入力できます。
 
マイナス面としては、バンドル内のさまざまな魚の選択が改善される可能性があり、さらに重要なことに、学校内の魚の多様性が低くなります。これは常に同じモデルであり、異なるサイズで同じテクスチャを使用します。アセットに同じ魚のテクスチャが追加されて、さらに多様性が追加された場合は、歓迎すべき追加です。
 
ただし、全体として、アセットはうまく機能し、数分で文字通り何百ものリアルな魚を風景に追加できます。

原文

Great Asset: easy to use, livens up your scenery, low performance cost

If you need to liven up your scenery, Unluck software’s offerings are always worth a look. Being a coder more than artist, my sceneries tend to be somewhat drab, boring even, and can profit from something to liven it up. And Unluck have a lot to offer here: be it a flag that’s twisting in the wind atop a watchtower, a flock of birds screaming at the oncoming ships, or a herd of sheep idling in a sunny glade. Unluck’s assets (of which I have purchased quite a few) are well thought-out, and tend to work well straight out-of-the-box, thanks to the host of prefabs that come with it. And that’s a big plus, because the documentation that accompanies the asset is pretty much the definition of ‘sparse’ – which is a shame, really, as there is a lot of great stuff in these assets that you won’t use simply because you don’t know it’s there. Just a small document that explains a prefabs various settings, and recommended values, would go a long way to help you get a lot more out of your purchase.

Fish School Bundle is the aquatic version of Unluck’s “Flock of Birds” and “HerdSim” offerings: it controls a number of smaller animals (in this case various fish) to behave in a way that looks convincingly like a school of fish. Like their sibling offerings, the fish school bundle comes with prefabs set for specific use cases and some key abilities, object avoidance among them. Unlike particle-based fish schools, this asset produces fish schools that are individually controlled, resulting in a much more convincing simulation.

FSB was ostensibly developed to populate underwater scenery, and works very well in such environments. It currently, however has a small bug that required some additional coding: my scene contains shallow (1 foot deep) water, which is where I placed the fish. Due to their object avoidance logic, however, the fish can breach the surface when they move over an obstacle which they should swim around, resulting in fish that magically float in the air above the surface. I imagine that you’d run into similar issues should you use this asset to populate an aquarium, or shallow pond. In all, it wasn’t that difficult to overcome, and the author was very helpful in his response. I’m looking forward to future versions of this asset where this issue is resolved within the asset, i.e. where fish check overhead clearance and then swim around obstacles instead over them (for the time being I simply added a script to check if the fish breached the surface and if so, forced it back under water with a new waypoint. The problem with my fix is that it requires additional performance: 100 fish means 100 additional script instances running in your scene).

In all, I love this asset: after a short while, my beautiful but somewhat static scene came alive with stunningly realistic fish that swam around my feet – quite literally, as this was for a VR project. FSB also gets the little things right, for example randomizing the individual fish’s animation so that two clones that swim next to each other don’t exhibit obvious synchronous motion, and individualized behavior inside a swarm. The models that come with this bundle are great-looking, yet still low poly, so you can populate your scenery with a good number before you encounter performance issues.

On the negative side, the selection of different fish in the bundle could be better, and, more importantly, diversity of fish inside a school is low: it’s always the same model with identical textures at different sizes. A welcome addition would be if the asset came with additional textures for the same fish to add some more variety.

In all, though, the asset works great, and you can literally add hundreds of realistic fish to your scenery in a couple of minutes.

Unity Asset Store/Fish School Bundle/Reviews

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